Güney Asya Turu Gezi Notları – 2 : Yola Çıkış

Home » Güney Asya Turu Gezi Notları – 2 : Yola Çıkış » Asya Turu » Güney Asya Turu Gezi Notları – 2 : Yola Çıkış

1 Eylül 2014

İstanbul’dan Ankara’ya Hareket. 470 km 1 Eylül’de İstanbul Akvaryum tesisindeki saat 12.30’daki uğurlamanınardından vedalaşıp yola koyuldum. Malum İstanbul’un berbat trafiğinden iki saatte zor çıktım ve İzmit üzeri Bolu’ya yaklaşıyordum ki yağmur başladı.

yolll

Gerçi yağmur hafif yağıyordu, mola verip yemek yedikten sonra tekrar yolculuk devam etti. Ankara’da sevgili kardeşim Arif Karbak bekliyordu ve tabi bir de kızım. Ankara’ya yaklaştığımda Arif motoruyla anlaştığımız yere geldi ve beraber önce Arif’in evine, sonra da kızımla buluşmak için araçla Kızılay’a doğru gittik. Buluşma, görüşme ve veda sonrası eve dönüp rota hakkında sohbet ettik. Sabah erkenden yola çıkmak için yatıp uyuduk.

2 Eylül 2014

Ankara – Sivas – Erzincan 700 km

“Yolculuk bizi kendimize geri getirir.”

Albert Camus

yol-ankara

Sabah erkenden kalkıp hazırlandık. Arif de benimle beraber 100 km kadar gelmek istiyordu. Hazırlıklar bitti ve yola koyulduk. 100 km sonra Arif kardeşimle vedalaşıp ayrıldım ve yola tek başıma devam ettim. Sivas’a yaklaştığımda, beden eğitimi öğretmenliği yapan Erhan Hoca’yla Sivas’ın girişinde buluştuk. Motoruyla gelmişti. Sivas’ın girişinde bir lokantada yemek yiyip biraz yolculuk üzerine sohbet ettikten sonra vedalaşıp ayrıldım.

erzincanErzincan’a doğru giderken Erzincan’da bulunan motosikletçi arkadaşlarım sağ olsunlar beni yolda motorlarıyla alıp kalacağım otele götürdüler. Orada yemek yiyip sohbet ettikten sonra avukat Onur ve Doktor Tolga ile beraber Erzincan Motosiklet Derneği üyeleriyle bir kafede buluşup sohbet ettik. Kendilerine buradan teşekkür ediyorum. Sohbet sonrası tekrar motorlarla otele döndük.

erzincan2Avukat Onur kardeşim yarın sabah benimle Erzurum’a gelmek ve yolcu etmek istediğini söyledi, bende bundan mutlu olacağımı söyledim. Hatta kendi motoru sanırım 250cc’likti, birazda çekinerek beni yolda yavaşlatabileceği kaygısı taşıyordu. Bu kadar ince düşünmemesini kendisiyle seve, seve bu yolu gidebileceğimi söyleyerek sabah buluşmak üzere ayrıldık. Ben otele yatmaya gittim. Memleket topraklarında ve dostlarla beraber yol yapmak ne inanılmaz bir keyifti. Sınırı geçtikten sonra özlemini çekeceğim şeylerdi bunlar.

3 Eylül 2014

Erzincan – Doğubayazıt 480 km

“Çok yaşayan çok görür, çok gezen daha çok görür.”

Arap atasözü

Sabah saat 08.00’de Onur ile birlikte yola koyulduk. Yol gayet güzel ve hareketliydi. Zaman, zaman durup fotoğraf çektik. Erzurum’da Atatürk Üniversitesi, Ziraat Fakültesi kantinini işleten Köksal ile buluştuk.

erzurum1Köksal ile biraz söyleştikten sonra yola çıkma vakti gelmişti. Köksal bana kendi motoruyla Pasinler’e kadar eşlik etti, bu arada Onur kardeşimle de Erzurum’da ayrıldık. Ona çok teşekkür ediyorum. Köksal ile Pasinler’e geldik ve bir çay bahçesinde yine Pasinler’de yaşayan motorcu bir arkadaşla çay içip sohbet ettikten sonra vedalaşıp Doğubayazıt’a doğru yola koyuldum.

erzurum2Önceden belirlediğim otelde motorumu otoparka bırakıp, otele yerleştim. Akşam yemeğini yedikten sonra yatıp uyudum. Düşüm de yol görecektim büyük olasılıkla, gece boyu: Bulutların altında özgürce, kulaklarımda toprağın sesi, memleketin kokusu burnumda.